Cluj-Napoca, P-ta Stefan cel Mare nr. 4/19, Tel: (0264)596947, Fax: (0264)594136 www.slipc.ro E-mail: slipcluj@gmail.com
28 feb. 2012
Sondaj FSLI: 74,12% dintre parinti nu sunt de acord cu infiintarea clasei pregatitoare
In perioada 21-27 februarie 2012 Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant a efectuat un sondaj de opinie on-line in randul personalului din invatamant si parintilor.
Conform acestui sondaj, 25,88% dintre parinti sunt multumiti de infiintarea clasei pregatitoare, iar 74,12% nu sunt de acord cu infiintarea acesteia.
Dintre cei care sunt de acord cu infiintarea clasei pregatitoare, 65,15% considera ca sistemul de invatamant nu este pregatit pentru a introduce aceasta clasa incepand cu anul scolar 2012-2013.
In privinta profesorilor care au raspuns la acest sondaj rezultatea sunt asemanatoare cu cele efectuate in randul parintilor, diferentele fiind sub marja de eroare de 3%.
Mai mult, din cele 1863 de persoane, in proportie de 55,56% sustin ca aceasta clasa trebuie sa functioneze la gradinita.
Dupa parerea celor care au raspuns la sondaj, cele 3 conditii minime necesare functionarii optime a clasei pregatitoare sunt:
- baza materiala (banci, scaune, grupuri sanitare, spatiu suficient in sala de curs, etc);
- existenta programei scolare ;
- corpul profesoral special format.
Aproximativ 74% dintre cei care au raspuns, considera ca cele 3 conditii minime trebuie asigurate de catre minister, 17% de catre autoritatile locale si 9% de catre parinti si profesori.
Fara aceste conditii minime principalele riscuri enumerate de catre repondenti, sunt:
- copii suprasolicitati, nespravegheati, surmenati, stresati si obositi;
- dezechilibrul emotional si nu numai, al copilului, la o varsta atat de frageda;
- copiii vor fi cobaii unui experiment nereusit;
- premisele cresterii abandonului si esecului scolar;
- premisele cresterii abandonului si esecului scolar;
- randament scolar scazut;
- dezvoltarea fizica defectuoasa din cauza mobilierului scolar.
Sondajul a fost realizat de catre FSLI, on-line, in perioada 21-27 februarie 2012. La acest sondaj au raspuns 1865 de persoane, din care 765 parinti. Marja de eroare a sondajului este de 3%. www.fsli.ro
Presedinte FSLI
Simion HANCESCU
26 feb. 2012
Liviu Marian Pop: Clasa pregatitoare inseamna 2000 de posturi reduse...
Liviu Marian Pop: Clasa pregatitoare inseamna 2000 de posturi reduse...: Perseverenta cu care MECTS reduce salariile si persoanele din invatmant este cunoscuta. Pentru clasa pregatioare motivele principale sunt c...
25 feb. 2012
LISTA CU ACTIVITATI sau PROGRAMUL SAPTAMANAL al cadrului didactic
- ore de predare: →16-20 de ore pe saptamana;
- pregatirea lectiilor pentru a doua zi (inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare planuri de lecţie, proiectii/prezentari didactice, schite – dupa caz): →2 ore pe zi - sau 10 ore pe saptamana;
- elaborare, redactare/tehnoredactare teste, multiplicare teste (evaluari initiale, formative, sumative) precum şi
- corectare de caiete si probe de evaluare (care include si elaborare de descriptori, matrice, evaluarea testelor scrise, notarea, realizarea clasificărilor, realizarea statisticilor, planuri de masuri etc): →2 ore pe zi sau 10 ore pe saptamana;
- participare la cercuri metodice sau la şedinţe ale comisiei metodice → 0,5 ore pe saptamana;
- realizarea şi întreţinerea de materiale didactice şi metodico-ştiinţifice, realizare de alte materiale de lucru, inclusiv referate si materiale pentru cercuri si comisii, pregatirea pentru grade didactice etc. → minim 0,5 ore pe saptamana;
- perfecţionări, participare la cursuri de formare → minim 1,5 ore pe saptamana; (spre exemplu, cursurile prin CCD sau cele de tipul e-formare acorda cate 20-25 de credite pentru 89 de ore de formare; noua ni se cer 90 de credite in 5 ani, adica cca. 360 de ore in 5 ani!) Calculati si vedeti ca e nevoie chiar de mai mult timp pe saptamana lucratoare (altele decat cele de concediu)!
- lectura de specialitate, autoperfecţionare metodico-ştiinţifică (parcurgerea/citirea unor carti si publicatii de specialitate, internet etc.), perfecţionare ştiinţifică→ minim 1,5 ore pe saptamana;
- concepere/redactare/ tehnoredactare planificări calendaristice, planificări - proiecte pe unităţi de învăţare – cca. 15-20 de ore pe semestru - sau o oră pe saptamana;
- supravegheat la concursuri, olimpiade, diverse competitii; concepere de subiecte, pregatire suplimentara cu elevii → 0,5-1,5 ore pe saptamana;
- activitati cu parintii – sedinte, lectorate, ora de consiliere, convorbiri, elaborare si trimitere de informari, raspunsuri, mesaje etc. → 1-1,5 ore pe saptamana;
- activitatea in comisiile din care facem parte in scoala, inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare documente pentru comisii metodice, comisii PSI, P.M, comisia de disciplină, comisia de calitate, comisia de estetica - pavoazarea scolii , alte comisii, realizare de informari, autoevaluari, raportari, statistici…. etc. → 0,5 ore pe saptamana;
- alocarea de timp suplimentar (altul decat orele de predare) pentru realizarea sarcinilor serviciului pe şcoală, paza şi protecţia elevilor, insotirea elevilor la sala de sport etc. → minim o ora pe saptamana;
- supliniri→ minim 30 de minute pe saptamana;
- realizarea parteneriatelor, proiectelor, activitatilor extrascolare etc. → minim o ora pe saptamana;
- completarea documentelor scolare (in plus fata de activitatea din timpul orelor) – matricole, cataloage, carnete … actualizarea/completarea periodica a portofoliului personal → minim 30 de minute pe saptamana;
- participare la şedinţele consiliului profesoral, consiliului de administraţie, convocări la ISJ, ITM, ISU, primării şi consilii locale, poliţie etc. → minim 15 minute pe saptamana;
- altele → …………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………….
TOTAL: cca. 50 de ore pe săptămână
Sursa: http://www.slimm.ro/comunicate/LISTA%20CU%20ACTIVITATI%20sau%20PROGRAMUL%20SAPTAMANAL%20al%20cadrului%20didactic.doc
- pregatirea lectiilor pentru a doua zi (inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare planuri de lecţie, proiectii/prezentari didactice, schite – dupa caz): →2 ore pe zi - sau 10 ore pe saptamana;
- elaborare, redactare/tehnoredactare teste, multiplicare teste (evaluari initiale, formative, sumative) precum şi
- corectare de caiete si probe de evaluare (care include si elaborare de descriptori, matrice, evaluarea testelor scrise, notarea, realizarea clasificărilor, realizarea statisticilor, planuri de masuri etc): →2 ore pe zi sau 10 ore pe saptamana;
- participare la cercuri metodice sau la şedinţe ale comisiei metodice → 0,5 ore pe saptamana;
- realizarea şi întreţinerea de materiale didactice şi metodico-ştiinţifice, realizare de alte materiale de lucru, inclusiv referate si materiale pentru cercuri si comisii, pregatirea pentru grade didactice etc. → minim 0,5 ore pe saptamana;
- perfecţionări, participare la cursuri de formare → minim 1,5 ore pe saptamana; (spre exemplu, cursurile prin CCD sau cele de tipul e-formare acorda cate 20-25 de credite pentru 89 de ore de formare; noua ni se cer 90 de credite in 5 ani, adica cca. 360 de ore in 5 ani!) Calculati si vedeti ca e nevoie chiar de mai mult timp pe saptamana lucratoare (altele decat cele de concediu)!
- lectura de specialitate, autoperfecţionare metodico-ştiinţifică (parcurgerea/citirea unor carti si publicatii de specialitate, internet etc.), perfecţionare ştiinţifică→ minim 1,5 ore pe saptamana;
- concepere/redactare/ tehnoredactare planificări calendaristice, planificări - proiecte pe unităţi de învăţare – cca. 15-20 de ore pe semestru - sau o oră pe saptamana;
- supravegheat la concursuri, olimpiade, diverse competitii; concepere de subiecte, pregatire suplimentara cu elevii → 0,5-1,5 ore pe saptamana;
- activitati cu parintii – sedinte, lectorate, ora de consiliere, convorbiri, elaborare si trimitere de informari, raspunsuri, mesaje etc. → 1-1,5 ore pe saptamana;
- activitatea in comisiile din care facem parte in scoala, inclusiv concepere/redactare/ tehnoredactare documente pentru comisii metodice, comisii PSI, P.M, comisia de disciplină, comisia de calitate, comisia de estetica - pavoazarea scolii , alte comisii, realizare de informari, autoevaluari, raportari, statistici…. etc. → 0,5 ore pe saptamana;
- alocarea de timp suplimentar (altul decat orele de predare) pentru realizarea sarcinilor serviciului pe şcoală, paza şi protecţia elevilor, insotirea elevilor la sala de sport etc. → minim o ora pe saptamana;
- supliniri→ minim 30 de minute pe saptamana;
- realizarea parteneriatelor, proiectelor, activitatilor extrascolare etc. → minim o ora pe saptamana;
- completarea documentelor scolare (in plus fata de activitatea din timpul orelor) – matricole, cataloage, carnete … actualizarea/completarea periodica a portofoliului personal → minim 30 de minute pe saptamana;
- participare la şedinţele consiliului profesoral, consiliului de administraţie, convocări la ISJ, ITM, ISU, primării şi consilii locale, poliţie etc. → minim 15 minute pe saptamana;
- altele → …………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………….
TOTAL: cca. 50 de ore pe săptămână
Sursa: http://www.slimm.ro/comunicate/LISTA%20CU%20ACTIVITATI%20sau%20PROGRAMUL%20SAPTAMANAL%20al%20cadrului%20didactic.doc
22 feb. 2012
SONDAJ DE OPINIE - CLASA PREGATITOARE
F.S.L.I. organizeaza un sodaj de opinie, in perioada 21-27 Februarie 2012, privind clasa pregatitoare.
Intrebarile sondajului le gasiti la http://www.slimm.ro/chestionar.html
Rezultatele vor fi comunicate Marti 28 Februarie 2012.
Va multumim pentru sustinere !
15 feb. 2012
10 feb. 2012
Liviu Marian Pop: Funeriu si cotizatia sindicala. 7 miliarde de lei ...
Liviu Marian Pop: Funeriu si cotizatia sindicala. 7 miliarde de lei ...: Nu scriam aceasta postare daca nu vedeam aberatiile pe care le-a scos din gura ex-ministrul Funeriu in cadrul conferintei de presa de ieri. ...
6 feb. 2012
4 feb. 2012
Plangere prealabila - gradatie de merit
FSLI formuleaza PLANGERE IN CADRUL PROCEDURII PREALABILE impotriva OMECTS 5486/2011* pentru aprobarea Metodologiei si a criteriilor privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar
* ORDIN nr. 5.486 din 29 septembrie 2011pentru aprobarea Metodologiei şi a criteriilor privind acordarea gradaţiei de merit în învãţãmântul preuniversitar
* ORDIN nr. 5.486 din 29 septembrie 2011pentru aprobarea Metodologiei şi a criteriilor privind acordarea gradaţiei de merit în învãţãmântul preuniversitar
Abonați-vă la:
Postări (Atom)